The Climb
(人生宛如艱苦登峰 不過上面風景很美)



I can almost see it
我幾乎能看見

That dream I'm dreaming but
我所夢想的事 但

There's a voice inside my head sayin
腦海裡響起一個聲音

You'll never reach it
告訴我那是遙不可及

Every step I'm taking
我邁出的每一步

Every move I make feels
每一次行動 無不感到

 Lost with no direction
失落.迷失方向

My faith is shaking
我的信心在動搖 

but I, I Got to keep trying
但我 將會繼續努力

Got to keep my head held high
我將要昂首闊步

There's always going to be another mountain
前方總會出現另一座山

I'm always going to want to make it move
讓我一心想征服它

Always going to be an uphill battle
攀登過程將會充滿艱辛

Sometimes I'm gonna to have to lose
有時或許會遭遇失敗

Ain't about how fast I get there
重點不在於多快攻頂

Ain't about what's waiting on the other side
也不在於另一頭的風景

It's the climb
而是步步攀登的過程

The struggles I'm facing
我面對的掙扎

The chances I'm taking
所做的改變

Sometimes they knock me down but
有時會讓我一蹶不振 但

No I'm not breaking
我絕不因此氣餒

I may not know it
或許我不知道方向

But these are the moments that
但這些時刻

I'm going to remember most yeah
將會成為難忘的回憶

Just got to keep going
我必須繼續向前

And I, I got to be strong
我必須堅強

Just keep pushing on, cause
不斷努力向前

There's always going to be another mountain
前方總會出現另一座山

I'm always going to want to make it move
讓我一心想征服它

Always going to be an uphill battle
攀登過程將會充滿艱辛

Sometimes I'm gonna to have to lose
有時或許會遭遇失敗

Ain't about how fast I get there
重點不在於多快攻頂

Ain't about what's waiting on the other side
也不在於另一頭的風景

It's the climb
而是步步攀登的過程

Yeahyeah
沒錯

Keep on moving
繼續前進

Keep climbing
繼續攀登

Keep the faith baby
堅守信念 寶貝

It's all about It's all about the climb
重點在於步步攀登的過程




這是〝孟漢娜電影版〞中的一首歌
電影中麥莉用這首歌
獻給了他的家人及朋友

而我   
很喜歡它的歌詞

我想學的東西很多
想做的事情更多
總覺得只要確定方向
可以毫不猶豫
可以一股作氣
向前走
所以我努力著
不把它們留到下輩子去做!!

我要大大恭喜
恭喜Emily邁向研究所的路
恭喜益申順利進了中正研究所
恭喜王永凱創立公司自己當老闆
還有
好多好多
路很長很長

大家一定會越來越好的^^"




arrow
arrow
    全站熱搜

    緒小妞 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()